۱۳۸۸ مهر ۲۷, دوشنبه

چرا از مَک استفاده نمی‌کنم؟

apple-logo قاعدتاً باید جواب این سؤال "نداشتن پول زیادی" باشد :)  چون همه میدونن برند اپل به داشتن کیفیت و قیمت بالا مشهوره. ولی کاش اینطور بود چون ما آدمها خیلی وقتها "پول زیادی" خرج می‌کنیم و حتی بهش افتخار هم می‌کنیم ولی در مورد "مکینتاش" قضیه فقط "پول" نیست بلکه:
1- مهمترین دلیل شاید این باشه که مک تنوع برنامه های ویندوز رو نداره. بخصوص اینکه وقتی یه برنامه کرک شده ویندوزی رو بخوای میتونی از هزار و یک جای متنوع پیداش کنی ولی اگر حتی برنامه مورد نیازت رو برای مک پیدا کردی، اونوقت باید بازهم کلی دنبال کرکِش بگردی!
2- مک برای فارسی زبانان بهینه نشده. اگرچه میشه براحتی فارسی نویسی رو روی مک داشت ولی هنوز برنامه های مک (بخصوص MS-Office) برای تهیه متنهای فرمت دار فارسی مشکل داره و خیلی انعطاف پذیر نیست.
3- اپل انحصار طلبه. اگرچه این مورد تا حدودی نظر شخصیه ولی این یکی از دلایل اصلیمه که علاقمو به اپل کم کرده. اصلاً چرا آدم باید برای استفاده از یک سیستم عامل مجبور باشه کامپیوتر خاصی رو بخره؟ من که فکر میکنم اپل با این کارش "حق انتخاب" رو از آدمها گرفته.
4- و بالاخره قیمت بالای مک که توجیه زیادی لازم داره (راستش من که قانع نشدم!).
در آخر لازم دیدم یک جمله از مدیر عامل اپل، استیو جابز، بیارم که میگه:" ما بلد نیستیم نت بوکی زیر 500 دلار بسازیم که آشغال نباشه"!!!

۲ نظر:

Mehdi گفت...

من دوست دارم مک رو تجربه کنم، اما دو مانع دارم، یک قیمت بالای اونه(البته فکر می کنم الان مدل هایی هست که خیلی گرون هم نیستند)، دومی هم بهینه نبودن برای فارسیه که جادی هم در تجربیاتش چیزهایی گفته بود. هرچی نباشه کاربر فارسی زبان هستیم و این خیلی مهمه.

وبلاگ کامبد گفت...

مسلماً مک هم مدلهای ارزون، با بهتر بگم "مناسب"، داره ولی مشخصاتشون رو که با مدلهای مشابه برندهای دیگه مقایسه کنی میبینی که بازهم از اونهاگرونتره. شاید برای تجربه کردن بد نباشه از "هکینتاش" استفاده کرد.

Bookmark and Share