۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

دنیا تنها پنج سال برای کنترل انتشار دی اکسید کربن فرصت دارد!

سازمان بین المللی حفاظت از محیط زیست هشدار داد که اگر دنیا ظرف پنج سال آینده نتواند انتشار دی اکسید کربن را کنترل کند تغییرات آب و هوایی وارد مرحله برگشت ناپذیر می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان بین المللی حفاظت از محیط زیست در گردهمایی خود درباره گرمای جهانی ضمن اعلام این هشدار اظهار داشت تنها در شرایطی که انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050 به نصف میزان فعلی برسد افزایش دمای زمین کمتر از دو درجه سانتیگراد خواهد بود.

به گفته کارشناسان این سازمان، کنترل انتشار گازهای گلخانه ای نیازمند ایجاد یک "انقلاب صنعتی سبز" ظرف 5 سال آینده یعنی تا سال 2014 است.

این انقلاب صنعتی سبز به سرمایه گذاریهای کلانی برای تبدیل سوختهای فسیلی به سوختهای تجدیدپذیری چون منایع بادی، خورشیدی و هسته ای احتیاج دارد.

همچنین برای بهبود میزان اثربخشی انرژی، تبدیل خودروهای سوختهای فسیلی به خودروهای الکترویکی و سایر فناوریهای سبز ضروری است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، گزارش سازمان جهانی حفاظت از محیط زیست از مدلهای اقتصادی برای محاسبه زمان لازم برای ارائه یک صنعت بر پایه انتشار کم گازهای گلخانه ای استفاده کرده و نشان داده است که برای تضمین دمای زمین، انتشار گازهای گلخانه ای باید به میزان 50 درصد کاهش یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

Bookmark and Share