۱۳۸۸ شهریور ۱, یکشنبه

چکار کنیم همیشه "Busy" نباشیم؟

image

حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است که دوستانتان گاه و بیگاه در حین کار با شما چت کنند و شما را از کارتان باز دارند. برای رفع این مشکل برخی وضعیت خود را همواره در حالت "Busy" قرار می دهند تا از شر اینگونه چت‌های ناخوانده در امان باشند. اما باید درنظر داشت که همواره در وضعیت "Busy" بودن هم برای بسیاری از دوستانتان جالب نخواهد بود و احتمال پیش داوریهای نامطلوب در خصوص رفتارتان وجود دارد. اما نگران نباشید، برای پرهیز از این مشکل راههای زیادی است که بخشی از آنها عبارتند از:

1- بلاک کردن افراد پرحرف: در صورتیکه یکی دو نفر از دوستانتان همواره و بدون ملاحظه با شما چت می کنند، میتوانید در هنگام کار آنها را بلاک کرده و پس از اتمام کارتان آنها را از بلاک خارج کنید.

2- وضعیت جدیدی برای خود تعریف کنید: در صورتیکه برنامه چت شما امکان تعریف وضعیت های سفارشی را می دهد، یک وضعیت جدید برای خود تعریف کنید با مضمون متفاوت مثلاً: فردا باید پروژه ام را تحویل بدهم :(. با خواندن چنین وضعیتی هیچکس از شما انتظار چت ندارد!

3- زمان Idle خود را کم کنید: در صورت امکان زمان idle خود را کاهش دهید. در این حالت وقتی با کامپیوتر کار نمی کنید وضعیت شما سریعاً idle خواهد شد و افراد معمولاً انتظار پاسخ از طرف شما را ندارند.

4- در صورت امکان invisible وارد شوید: در این حالت مزاحم نخواهید داشت و حد اکثر اینکه دوستانتان به خیال اینکه "offline" هستید برایتان "off" خواهند گذاشت که قطعاً مزاحمتی برایتان ایجاد نمی کند :).

هیچ نظری موجود نیست:

Bookmark and Share